Sabtu, 10 November 2012

Saya Nampak Mereka di Neraka oleh Evangelist Ayron Baxster

Ayron Baxster

Ini adalah kesaksian saya mengenai penglihatan malam yang saya alami tentang neraka pada tahun 2010. Kesaksian ini adalah pengalaman peribadi dan bukan doktrin Kristian. Tujuan kesaksian ini ditulis dan dinyatakan kepada umum adalah sebagai peringatan dan alat untuk bersaksi mengenai realiti neraka.

“28 Kemudian dari pada itu akan terjadi, bahwa Aku akan mencurahkan Roh-Ku ke atas semua manusia, maka anak-anakmu laki-laki dan perempuan akan bernubuat; orang-orangmu yang tua akan mendapat mimpi, teruna-terunamu akan mendapat penglihatan-penglihatan.”
Yoel 2:28


Kesaksian ini adalah yang saya alami dan doa saya adalah setiap pembaca akan membaca dengan hati yang terbuka dan relakan kesaksian ini berbicara pada anda.

Tampaklah kepada saya suatu penglihatan bahawa saya berdiri diatas suatu permukaan tanah yang tandus dan merekah. Tiba-tiba tempat yang saya berpijak itu langsung terpecah dan saya terjatuh ke dalam suatu ruangan yang gelap. Tidak lama kemudian muncul cahaya seperti bara api tampaknya yang muncul dari sebelah sana bahagian kanan saya kemudian menjalar ke sebelah sini bahagian kiri saya cuma api itu tidak dapat menjamah saya kerana tanah tempat saya berdiri itu tidak dimakan oleh api. Apabila sudah ada cahaya yang menerangi tempat itu di suatu sudut di depan saya kira-kira 15 meter dari tempat saya berdiri ada tebing yang kira-kira 5 atau 6 kaki (feet – ukuran) tinggi, saya melihat bermacam-macam jenis saiz tempayan.

Note : Tempayan-tempayan itu adalah lubang tempat mereka diletakkan. Pada waktu itu pandangan saya dibukakan sehingga saya dapat menembus pandang dari bahagian depan lubang tempat jiwa yang diletakkan yang menyerupai tempayan.

Yang saya hairankan saya mendengar bermacam-macam bunyi serta suara yang mengerikan seperti manusia tetapi saya tidak melihat seorang manusiapun di sana. Ketika saya masih kahairanan tiba-tiba muncul disebelah kiri saya kira-kira 10 meter suatu susuk makhluk yang seperti manusia tetapi mempunyai tanduk dan rupanya sangat menakutkan. Ia memegang serampang bermata tiga dan tidak henti-henti ketawa seperti sangat bersukacita.

Kemudian ia memandang saya dan berkata, “manusia pergi ke sana”, kemudian ia ketawa dengan kuat sekali. Tanpa saya sedari tubuh saya terangkat dengan sendiri kemudian saya melayang diatas tempat tempayan itu diletakkan. Ya Tuhan, rupa-rupanya didalam tempayan itu ada manusia, lelaki dengan lelaki dan perempuan dengan perempuan, dan juga di tempayan yang agak besar sedikit saya melihat ada tiga orang iaitu seorang lelaki dengan seorang lagi lelaki dan juga seorang perempuan, juga dua orang perempuan dan seorang lelaki. Tempayan itu sangat sempit dan walaupun ada yang besar tetapi didalamnya terdapat banyak juga manusia. Saudara, mengerikan sekali, teriakan dan tangisan serta ratapan kedengaran di telinga saya, saya melihat tubuh mereka itu mereput dan berkulat, warnanya macam ungu kebiruan, kemudian di bakar didalam tempayan dengan api yang marak apabila api tu datang dari sebelah sana. Saya melihat mereka terkapai-kapai untuk cuba memegang saya dan merayu supaya diselamatkan.

Tempat itu sangat luas yang terdiri daripada bermacam-macam saiz tempayan kemudian apabila saya melalui sebuah tempayan yang kosong tiba-tiba saya berhenti melayang diatasnya kemudian tiba-tiba berdiri di sebelah saya makhluk yang saya lihat tadi. Ia menarik saya dengan serampang bermata tiga yang ia bawa dan memasukkan saya dengan kejam ke dalam tempayan itu. Ya Tuhan,ketika itu ketakutan mula menguasai saya. Saudara, suasana dalam tempayan itu pada ketika itu sangat sakit dan seksa yang amat teruk sekali saudara beserta dengan gelak ketawa yang mengerunkan dari makhluk itu. Kemudian saya mula merasakan panas yang semakin kuat apabila api yang disebelah sana mula menjalar ke tempat tempayan dimana saya berada.

Saya mula berfikir saudara, adakah saya sudah mati dan masuk ke dalam neraka? Fikiran saya kacau dan bermacam-macam soalan yang timbul beserta dengan kesakitan dan kepanasan yang tidak dapat digambarkan di dunia, lantas saya berseru memangil nama Tuhan Yesus Kristus. Semasa saya berseru “Yesus Kristus” pertama kali makhluk yang diatas saya mencucuk saya dengan serampangnya itu, ia kelihatan sangat marah dan tidak berbelas kasihan. Kemudian saya memanggil untuk kali kedua
dan ketika untuk ketiga kali selepas memangil nama Tuhan Yesus Kristus, tiba-tiba dari atas ada suatu cahaya terang benderang memancar ke tempat saya itu dan saya diangkat dari tempat itu dan dibawa naik ke atas.

Kemudian saya mendengar suatu suara berkata kepada saya. “Anak, engkau telah pergi ke tempat itu. Kabarkan kepada dunia bahawa apa yang engkau nampak dan alami sungguh ada dan nyata. Akulah Tuhan Yesus Kristus yang menyatakan kepadamu.” Selepas itu saudara ada damai sejahtera yang sangat nyata sekali dan sedikit demi sedikit saya dipulihkan daripada ketakutan serta kengerian. Saudara, cahaya itu datang dari Tuhan Yesus Kristus tetapi saya tidak dapat melihat muka serta tubuh-Nya tetapi saya hanya melihat suatu cahaya yang terang benderang dimana saya tidak mampu untuk menatap cahaya itu. Tetapi saya tahu itu Tuhan Yesus Kristus ketika Dia berkata-kata kepada saya. Kemudian saya mendengar lagi suatu suara, “ingat anak Ku.” Lantas saya tersedar dan terdiam kerana pengalaman itu sungguh nyata sekali dan saya masih terfikir-fikir siapakah mereka yang berada dalam tempayan yang telah saya lihat.

Saudara, yang saya lihat adalah mereka yang semasa hidup mereka di dunia terlibat dengan homoseksual, lesbian, dan biseksual, juga transgender. Saya nampak mereka di neraka.


“19 Barangsiapa Kukasihi, ia Kutegor dan Kuhajar; sebab itu relakanlah hatimu dan bertobatlah!”
* Wahyu 3:19

“5 Tetapi oleh kekerasan hatimu yang tidak mau bertobat, engkau menimbun murka atas dirimu sendiri pada hari waktu mana murka dan hukuman Allah yang adil akan dinyatakan.”
* Roma 2:5

"27 Demikian juga suami-suami meninggalkan persetubuhan yang wajar dengan isteri mereka dan menyala-nyala dalam berahi mereka seorang terhadap yang lain, sehingga mereka melakukan kemesuman, laki-laki dengan laki-laki, dan karena itu mereka menerima dalam diri mereka balasan yang setimpal untuk kesesatan mereka."
* Roma 1:27
- kemesuman (committing what is shameful)

"9 Atau tidak tahukah kamu, bahwa orang-orang yang tidak adil tidak akan mendapat bagian dalam Kerajaan Allah? Janganlah sesat! Orang cabul, penyembah berhala, orang berzinah, banci, orang pemburit, 10 pencuri, orang kikir, pemabuk, pemfitnah dan penipu tidak akan mendapat bagian dalam Kerajaan Allah."
* 1 Korintus 6:9-10
- banci (homosexuals)
- pemburit (sodomites)

“5 Seorang perempuan janganlah memakai pakaian laki-laki dan seorang laki-laki janganlah mengenakan pakaian perempuan, sebab setiap orang yang melakukan hal ini adalah kekejian bagi TUHAN, Allahmu.”
* Ulangan 22:5

- saya percaya ayat ini juga menerangkan mengenai transgender

Rujukan Alkitab
Ø Yoel 2:28
Ø Wahyu 3:19
Ø Roma 2:5
Ø Roma 1:27
Ø 1 Korintus 6:9-19
Ø Ulangan 22:5

Saudara, neraka adalah suatu tempat yang nyata dan ia dinyatakan dalam Alkitab dari Perjanjian Lama sampai kepada Perjanjian Baru bahkan Tuhan Yesus Kristus juga beberapa kali memberikan gambaran jelas bagaimana keadaan di neraka itu seperti dinyatakan dalam Markus 9 ayat 44, 46 (“di tempat itu ulatnya tidak akan mati, dan apinya tidak akan padam”), dan 48 (“di mana ulat-ulat bangkai tidak mati dan api tidak padam).

Mungkin ada yang membaca kesaksian ini katakana bahawa saya bohong atau mereka-reka cerita tapi saya tidak kisah apa yang orang kata dan saya tidak menghakimi manusia, apa yang saya nampak dan lihat itu yang saya nyatakan dalam kesaksian ini.

Belum terlambat sekiranya anda masih bernafas jika membaca kesaksian ini. Tuhan Yesus Kristus akan melepaskan anda jika pada saat ini anda datang pada Dia. Tuhan sangat mengasihi setiap kita, Dia tidak memandang siapa kita tapi yang Dia lihat adalah adakah kita mahu datang pada Dia dan menyerahkan hidup kita pada Dia.

Bertobat adalah hal yang harus anda fikirkan kerana pertobatan adalah langkah pertama untuk datang pada Tuhan. Saya ertikan pertobatan sebagai ‘meninggalkan perkara yang tidak menyenangkan Tuhan serta melupakannya’. Tuhan mahu mengampuni setiap dosa kita, kesalahan kita, pelanggaran kita dan lebih ajaib Dia akan lupakan setiap dosa kita jika kita mengaku dan meninggalkannya.

Mari kita sama-sama dengan rendah hati doakan doa yang sederhana ini, Tuhan mahu melepaskan anda dan menyelamatkan anda dari api neraka.

Tuhan Yesus Kristus yang mengasihi, terima kasih atas anugerah-Mu dan pengorbanan-Mu. Tuhan Yesus saat ini saya datang dalam hadirat-Mu menyerahkan roh, jiwa, dan tubuh saya dalam tangan-Mu. Ampunilah segala dosa dan pelanggaran saya serta saya mengaku saya bersalah pada-Mu dengan ________ (nyatakan jenis kesalahan). Saya saat ini menjemput Tuhan Yesus Kristus masuk dalam hidup saya dan menjadi Tuhan dan Juruselamat saya seumur hidup saya serta berilah roh yang taat dan rela yang hanya taat pada perintah Tuhan dan setia melakukannya.

Tuhan Yesus Kristus saat ini dalam nama-Mu saya patahkan dan hancurkan segala ikatan dosa dan kebiasaan saya yang jahat serta ketagihan saya terhadap perkara yang kedagingan. Segala kutuk dan pengikat hidup saya dipatahkan dan dihancurkan pada saat ini dalam nama Yesus Kristus. Saya tolak setiap tawaran iblis dan kerajaannya dan saya serahkan hidup saya menjadi tawanan pada Tuhan Yesus Kristus dengan rela. Saya membuka hati, fikiran dan seluruh hidup saya untuk dipimpim oleh Roh Kudus dan kebenaran Firman Allah. Terima kasih Tuhan kerana saat ini saya diselamatkan dan dilepaskan dari ikatan dosa dalam nama-Mu Tuhan Yesus Kristus. Bentuklah saya menurut kehendak dan rencana Allah Bapa dalam hidup saya sehingga menjadi saksi Mu, berbuah untuk menjadi berkat dan membawa kemuliaan bagi nama-Mu dan Bapa. Didalam nama Tuhan Yesus Kristus saya telah berdoa dan bersyukur, Amen.

Carilah kawan-kawan atau gereja setempat yang boleh membangun anda dan membantu anda untuk mengenal Tuhan Yesus Kristus lebih dalam lagi. Jangan lupa anda tidak sendiri menjalani hidup ini, ada banyak kawan yang mahu berkawan dengan anda dan berdoa untuk anda.

Adalah sukacita bagi saya untuk mengenal anda dan jika anda ada kesaksian atau respon bagi kesaksian ini, saya boleh dihubungi melalui e-mail atau melalui sms dan panggilan seperti dinyatakan di bawah.


Sahabat Anda Dalam Kristus,

Evangelist Ayron
Founder of Year Of Glory Ministries
Pastor at Bidayuh House Of Prayer / Rumah Doa Bidayuh

evangelistayron@gmail.com
0128571959 / 0102010371 / 0133113551

Website,
www.yearofgloryministries.webs.com
www.sayanampakmerekadineraka.blogspot.com
www.isawtheminhell.blogspot.com

* Ayron is an independent ordained Christian minister under N.A.C.M. (National Association of Christian Ministers)
Sumber : http://www.sayanampakmerekadineraka.blogspot.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.